Stagiaire Daantje Stötefalk gaat Shiatsu behandelingen geven

Daantje Stötefalk is student aan de Zen Shiatsu Opleiding in Amsterdam. In het kader van die opleiding wil ik graag mijn stage vervullen bij Stichting Huis aan het Water. Zelf heb ik 5 jaar geleden borstkanker gehad. De periode na de behandelingen vond ik eigenlijk het zwaarst. Na een operatie en zware chemo heeft shiatsu mij destijds geholpen om weer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen en mij weer ontspannen te voelen.
Als afronding van mijn opleiding schrijf ik mijn scriptie over Shiatsu en het herstel van kanker.

Wat?
Shiatsu is een manuele therapie, waarbij de cliënt makkelijk zittende kleding draagt. Ik werk op de meridianen, net als bij acupunctuur, maar dan niet met naalden, maar met mijn handen. Op die manier probeer ik het zelf herstellend vermogen van het lichaam te stimuleren en daarnaast is een behandeling heel weldadig om te ontvangen. Een behandeling duurt een uur.

Voor wie?
Voor iedereen die aan het herstellen is van kanker, maar ook voor vrijwilligers of andere betrokkenen bij de stichting en familieleden van mensen met kanker. Liefst zie ik cliënten meerdere malen om de effecten te kunnen monitoren.

Hoe?
Op vrijdag 21 februari 28, februari, 6 maart, 13 maart, 20 maart, 27 maart, 3 april, 10 april, 17 april en 24 april ben ik van 9:00 tot 12:30 uur aanwezig in het huis aan het water om behandelingen te geven.
Je kunt je opgeven via info@stichtinghuisaanhetwater.nl. Ook in de huiskamer ligt een inschrijflijst. Vrijwilligers zijn ook van harte welkom om een behandeling te ondergaan. Omdat ik nog studeer, geef ik de behandelingen gratis.