Huis aan het Water blijft voorlopig dicht voor groepsactiviteiten (deze zullen veelal doorgang vinden via beeldbellen). Maar wij blijven open voor noodzakelijke  zorg. Hieronder leest u wat dat inhoudt:

Voor welke, behandeling, zorg en ondersteuning kunt u in de maand ndecember terecht bij Huis aan het Water:

–        Oncologische fysiotherapie en fitness bij Nathalie Kool en Bernadette Rolsma

–        Oedeem therapie bij Nathalie Kool en Bernadette Rolsma

–        Bewegen met en na kanker gaat door: via beeldbellen en via buitensporten

–        Psychologische ondersteuning van Elly Blondeau, Ank Harms, Hidde Kooiker, Angela van Driel, Anne Oude Elberink, Matty Hakvoort en Uli Ziegler

–        Geestelijke begeleiding door Jan den Haan, Jos Timmerman en Jan van den Dorpel

–        Levensfasecoaching door Ed Hagedorn

–        Ondersteuning werk en kanker door Manuela Hoogstraaten

–        Kennismakingsgesprekken gaan door op afspraak.

–        Yoga gaat via zoom en drie mensen mogen live aanwezig zijn. Wilt u live aanwezig zijn dan kunt u dat laten weten.

–        Mobilizing Awareness gaat via beeldbellen en fysiek in het Huis

De huisregels bij Huis aan het Water:

Wij vragen u om niet te vroeg te komen, maar precies op tijd te zijn voor uw afspraak of activiteit. Er zijn geen gastvrouwen/heren in huis. Uw hulpverlener maakt de deur voor u open. Neem uw eigen drinken mee als u wat te drinken wilt hebben. Verder blijven alle corona maatregelen van pas die hiervoor al golden.

We hopen dat deze periode weer snel voorbij gaat, maar voor nu leek ons dit de belangrijkste beslissing gezien de grote kans op besmetting in onze regio. Mocht u behoefte hebben aan een gesprek, of heeft u een nieuwe of extra (hulp)vraag, dan zijn wij natuurlijk bereikbaar op 0299-742790.

Het overzicht van de RIVM richtlijnen voor uw bezoek aan Huis aan het Water vindt u hier:

Blijf thuis wanneer u tot de volgende risicoberoepen hoort:

• Op dit moment chemotherapie of bestraling of immuuntherapie ondergaat.
  • In afgelopen 3 maanden chemotherapie of bestraling hebt gehad
  • U een de volgende klachten hebt: Hoesten, keelpijn, neusverkoudheid, niezen, koorts (vanaf 38°C), kortademig.
  • Een huisgenoot een van de volgende klachten heeft: Koorts (vanaf 38°C), kortademig.
  • U in de afgelopen 72 uur ziek bent geweest.

Bij Huis aan het Water:

• Draagt u een mondkapje bij binnenkomst, in de gangen en op de trap van het huis. In de huiskamer, tuin en spreekkamers houdt u 1,5 meter afstand en kunt u het mondkapje afdoen als u dat wilt. Als u principieel geen mondkapje wilt dragen vragen we u vriendelijk niet naar Huis aan het Water te komen en in plaats daarvan gebruik te maken van de online mogelijkheden die we bieden.
  • Vragen wij u uw handen te reinigen bij binnenkomst
  • Vragen wij u uw contactgegevens achter te laten
  • Schudden we geen handen.
  • Houdt u te alle tijden (minimaal) 1.5 meter afstand.
  • Raakt u zo min mogelijk aan in de ruimtes.
  • Stopt u uw persoonlijke spullen (telefoon, sleutels etc.) weg in uw jaszak of tas.
  • Komt u niet te vroeg op uw afspraak zodat u niet te lang in de wachtruimte zit.
  • Komt u zoveel mogelijk alleen. De huiskamer is dicht, alleen als u gebracht en gehaald moet worden kan diegene in de huiskamer of bij mooi weer, buiten in de tuin wachten.
  • Neemt u uw eigen drinken mee
  • Nies of hoest in een papieren zakdoekje, dat u meteen wegwerpt in de prullenbak. Heeft u geen papieren zakdoekje, dan niezen of hoesten in uw elleboog.
  • Na niezen of hoesten direct handen wassen met zeep of desinfectie gel.
  • Maakt u alléén gebruik van het toilet indien dat echt nodig. Na gebruik maakt u het toilet schoon met de fles detoll die op het toilet aanwezig is. (Bril, knop, deurklink etc.)
  • Indien u moet betalen voor uw behandeling of activiteit, betaal dan met tikkie of met pin.