Podcast ‘Over Kanker Gesproken’

Huis aan het Water is een podcast kanaal begonnen ‘Over Kanker Gesproken’

Het is een podcast over kwaliteit van leven met en na kanker. Michel Daenen spreekt met diverse zorgverleners, experts, patiëntenorganisaties en met mensen die zelf getroffen zijn door kanker. In elke aflevering wordt het begrip “kwaliteit van leven” concreet gemaakt met bruikbare tips, herkenbare ervaringen en waardevolle informatie.

Met deze podcast onderstreept Huis aan Water het belang van goede samenwerking in het zorglandschap rondom kanker.

Inmiddels zijn er zes afleveringen te beluisteren:

– Ryan Kreijne vertelt over zijn werk met mensen die aan hun fysieke en mentale conditie werken terwijl ze behandeld worden voor kanker of daarvan herstellen.

– Wendy Sasvertelt over haar werk als coördinator bij VPTZ, een organisatie die met vrijwilligers mensen bijstaat in de laatste fase van hun leven.

– Cees Hilgersom legt uit hoe de diagnose kanker hem persoonlijk veranderde.

– Matty Hakvoort is psychiater en vertelt over zijn drijfveren, zijn ervaringen in Volendam bij de caféramp, hoe kanker zijn familie trof, online werken en het belang van een sociaal netwerk.

– Rebecca ter Mors had een hersentumor toen ze 11 jaar was en vertelt haar inspirerende verhaal.

– Myra Vojtechovsky geeft concrete tips aan ouders over omgaan met kanker binnen het gezin.

Je kunt heel eenvoudig naar de podcasts luisteren, waar je ook bent en op een moment dat het jou uitkomt. Ga eenvoudig via deze link naar de uitzending die je wilt beluisteren.

Of toets de titel ‘Over Kanker Gesproken’ in op je favoriete podcast kanaal (bijvoorbeeld Spotify, apple podcast of google)

Oproep: Als je te maken hebt met kanker en je verhaal wilt delen, als je wilt vertellen over jouw werk met personen die getroffen zijn door kanker, laat het me even weten en dan nemen we ook een aflevering met jou op. Het kost je maar een half uurtje, jij houdt de regie over wat er uiteindelijk wordt gepubliceerd en je helpt ermee samenwerking voor mensen met kanker te versterken. Schrijf naar michel.daenen@stichtinghuisaanhetwater.nl of 06-19343691