Deelnemers sponsor bel marathon #GivingTuesdayNL – 3 december 2019

Op deze pagina is alles te vinden over de deelnemers van de #GivingTuesdayNL sponsor bel marathon 2019!
Deze deelnemers gaan het tegen elkaar opnemen in de strijd om de titel fundraiser 2019.

Michel Daenen

In 2015 kreeg ik de diagnose Kanker. Mijn wereld stond stil. Ik was 44 jaar en vader van twee jonge kinderen. Dit kon toch niet?! Maar het kon wel en het was echt waar. Een moeilijke tijd brak aan. Eerst de behandeling. 35 bestralingen. Mijn vrouw bracht me elke dag naar het VU in Amsterdam. Want zelf autorijden, dat kon ik echt niet meer. Ook kreeg ik 3 zware chemokuren. Die sloegen mij elke keer knock-out. En toen kwam het herstel. Ik moest weer op krachten komen. En weer vertrouwen krijgen in mijn lichaam. Ik had ook veel angst, dat de tumor terug zou komen. Ik kreeg psychische hulp om daarmee om te gaan. Ik weet dus uit eigen ervaring wat voor een prachtig werk de vele vrijwilligers en professionals doen bij Huis aan het Water. Daarom help ik mee op Dinsdag 3 December om geld in te zamelen. Zodat het belangrijke werk door kan gaan. Want Huis aan het Water kan alleen draaien door de donaties van de vele particulieren en bedrijven die begrijpen hoe belangrijk de nazorg is voor kankerpatiënten en hun naasten.
Ik hoop dat ik ook op uw bijdrage mag rekenen.

Kees Huiberts

Hai allemaal, mijn naam is Kees Huiberts en ik ben eigenlijk een beetje de buurman van het Huis aan het Water. Ik woon namelijk aan de andere kant van de dijk. Helaas ben ik begin dit jaar ook geconfronteerd met “slecht nieuws”, ik had namelijk een kwaadaardige poliep in mijn darmen. Na een traject van onderzoeken, een operatie en een chemokuur, sta ik er nu weer positief in. Tijdens dit traject heb ik veel steun gehad in Huis aan het Water, waarbij je o.a. moet denken aan goede gesprekken en geestelijke ondersteuning, sporten onder begeleiding en acupunctuur. Ik draag het
Huis aan het Water een warm hart toe en wil met deze fundraising actie er mede voor proberen te zorgen dat het Huis de komende jaren de steun die ik heb ervaren ook aan andere mensen kan bieden als dat nodig is.

Margit van Zon

Mijn naam is Margit Zon. Inmiddels woon ik al meer dan 13 jaar in Zuiderwoude, waar ik inmiddels net zoveel van hou als van mijn geboortestad Maastricht. Waterland, het organiseren van events, het contact met enthousiaste mensen en inspirerende bedrijven maakten voor mij de ideale combinatie om een evenmentenbureau in Waterland op te zetten. Ik draag Huis aan het Water een warm hart toe want het is een mooi, kleinschalig goed doel dat met name wordt gerund voor vrijwilligers, maar liefst 80 in totaal. Huis aan het Water, een prachtig huis direct aan de Gouwzee waar mensen met kanker terecht kunnen. Een plaats om te herstellen, te praten en met liefde en steun te worden omringd. We krijgen vroeg of laat allemaal direct of indirect te maken met kanker en de impact voor de patiënt en directe betrokkenen is enorm. Daar zet ik me met alle liefde voor in.

Huis aan het Water is ieders steun meer dan waard!

Beate Janssen van Raaij

Ik ben Beate Janssen van Raaij. Ik zit voor de PvdA in de gemeenteraad. Zo heb ik vrij goed meegekregen met hoeveel liefde en enthousiasme dit geweldige huis op deze mooie plek tot stand is gekomen. Ook werk in de zorg, eerst in het Waterlandziekenhuis en nu in het AMC. Ik spreek elke dag zieke mensen en ik weet daarom heel goed wat een impact kanker op mensen heeft. En dat dokters heel veel kunnen, maar dat je als patiënt en naaste behoefte hebt aan zoveel meer dan ziekenhuiszorg alleen om je leven een beetje op gang te houden. Aandacht, zorg en gevoel dat je er niet alleen voor staat zijn zeker op zo’n moment in je leven cruciaal. Daarom werk ik graag mee aan deze actie en ik hoop dat er genoeg geld wordt opgehaald!

Edith Markus

Beeldhouw kunstenares

Mike Wagenaar

Hallo allemaal, ik ben Mike Wagenaar en ik ben tweedejaars student op de Hbo-opleiding Sport, Management en Ondernemen (SM&O) en ik loop dit half jaar stage bij Stichting MOC Huis aan het Water. Ik ben bezig met het opzetten van de sponsor bel marathon die plaats zal vinden op dinsdag 3 december 2019. Op deze datum vind voor het eerst de Nederlandse versie van GivingTuesday plaats! Zelf ga ik ook geld inzamelen de komende tijd voor de stichting. Dit omdat ik nu ook inmiddels al 2 maanden aan het werk ben bij de stichting en ik zie wat de stichting kan betekenen voor mensen. Huis aan het Water is een Stichting zonder winstoogmerk die mensen met kanker en hun naasten mogelijkheden wil bieden om te leren leven vanuit een veranderd perspectief.
Huis aan het Water is een plek waar iedereen die te maken heeft met kanker ongeacht leeftijd, ziektefase, prognose of stadium van het ziekteproces, terecht kan. Bij de stichting kunt u werken aan uw conditie, informatie vinden, professionele hulp krijgen en bovenal een luisterend oor vinden.

Uw donatie maakt een verschil, ongeacht het gedoneerde bedrag. Alle beetjes helpen. Bedankt voor je steun.