Alive and Singing! 5 daagse special voor mensen die leven met de gevolgen van kanker

5-daagse special voor mensen die leven met de gevolgen van kanker en mensen “in de rouw”  van 10 t/m 14 juni 2020

Wegens groot succes en heel veel plezier bij onze eerste “Alive and Singing” in 2018 gaan Elly Machtel en Wiek Luza
opnieuw naar die prachtige plek in Spanje voor de tweede editie.

Ben of ken jij iemand die:
– er eens even helemaal uit wil zijn op een schitterende plek op een berg in Spanje?
– een moeilijke tijd heeft of heeft gehad?
– houdt van zingen en ontspannen in de zon? (ook al zeg je niet te kunnen zingen)
– verwend wil worden met aandacht, lekker eten, gezelligheid?
– fijne mensen wil ontmoeten die gelijkgestemd zijn? (handig met zingen… )
– ook es “schaamteloos” voor zichzelf wil (laten) zorgen; eens even niet wil geven, maar mag ontvangen?
– vooral een paar dagen wil genieten?
Meld je dan aan en ga gezellig met ons mee!

Voor wie?

Deze dagen zijn speciaal bedoeld voor mensen die leven met de gevolgen van kanker, dus mensen die zelf ziek zijn of ziek zijn geweest, maar ook zeker voor hun naasten (partner, kinderen, ouders, vrienden), want kanker heb je niet alleen!

Ook zijn deze dagen speciaal voor mensen die een ingrijpende gebeurtenis hebben meegemaakt, bijv. een dierbare zijn verloren (kort of iets langer geleden), zonder werk zijn komen te zitten, burnout zijn geraakt, etc. Weet je van harte welkom!!

Dus eigenlijk voor iedereen die een zware tijd achter de rug heeft of daar nog midden in zit en die behoefte heeft aan tijd en ruimte om een beetje bij te komen, aan ontspanning en het opladen van je batterijtje. Daarvoor kan het fijn zijn om even helemaal uit je omgeving weg te zijn en samen met gelijkgestemden je eens lekker te laten verwennen op een werkelijk schitterende plek!

Wat gaan we doen?

Tijdens deze dagen zingen we onder de aanstekelijke leiding van Elly Machtel lekkere “happy energysongs” om te ontspannen, te ontladen en weer op te laden en ervaren we de  bijzondere en vitaliserende kracht van het zingen. Zingen laat je adem stromen, brengt je ook letterlijk in harmonie, maakt endorfine en dopamine aan die pijnstillend en geluksverhogend werken, maar bovenal is  zingen gewoon heerlijk om te doen! Talent of ervaring zijn absoluut geen vereisten; enthousiasme en plezier, daar gaat het om.

Wiek Luza zal daarnaast op verschillende manieren aandacht besteden aan jouw welzijn; aan het fysieke en mentale ontspannen, zowel individueel als in de groep. Uiteraard is er, als je daar behoefte aan hebt, deze week tevens ruimte om je verhaal te delen en aandacht te krijgen voor hetgeen jou bezighoudt.

Wij zullen in deze dagen zo veel als mogelijk met “maatwerk” afstemmen op de behoeften van de deelnemers.

Deze 5-daagse is nadrukkelijk geen therapie. We zullen het accent vooral leggen op het hier en nu, op het hervinden en vergroten van je veerkracht en vitaliteit, maar vooral op plezier hebben en met elkaar het leven vieren.

Waar?

We verblijven in het prachtige oude  ‘Rectoria de la Miana’ uit de 12e eeuw, gelegen in één van de uitlopers van de Spaanse Pyreneeën. Onze Nederlandse gastheer en vrouw Frans en Evelien zorgen dat het ons aan niets ontbreekt en verwennen ons met heerlijke en gezonde Spaanse hapjes en drankjes! (waarin maximale ruimte voor dieetwensen). In het huis bevinden zich zeer sfeervolle en authentieke kamers, met uiteraard eenpersoonsbedden. Het uitzicht op de vallei is bij letterlijk elk weerbeeld onvergetelijk!

Hoe ziet ons dagprogramma eruit?

Om 10.00 beginnen we met een warming up waarin aandacht voor adem, aarden, en meer. Daarna gaan we aan de slag met een paar lekkere zangnummers. We laten ons tijdens de koffiepauze betoveren door het mooie uitzicht en daarna zingen we door tot de lunch rond 13.00 uur.

Daarna ben je vrij om te genieten van de prachtige omgeving, een boek te lezen, een wandeling te maken, een siësta te houden of heerlijk aan het zwembad te liggen.

Genieten aan het zwembad met adembenemend uitzicht!

Van 16.30 tot 17.30 uur is er een optionele bijeenkomst waarin ruimte voor alle dingen die langskomen. Om 17.30 gaan we weer door met zingen, waarna we genieten van ons heerlijke diner!

Treden we ook op?

We sluiten deze special af met een optreden voor onze vaste fans in het dorpscafé “Bar Anton”!

Is deze 5 daagse/locatie wel geschikt voor mij?

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de locatie, het repertoire, het niveau, de doelstelling, je conditie of wat dan ook. Neem gerust contact met ons op, en we zullen je vraag zo goed mogelijk beantwoorden.

Wat kost deze special?

€ 545,-

Inclusief: verblijf in een 2-persoonskamer, volpension, alle workshops en sessies, koffie & thee tijdens de workshops, en niet te vergeten het adembenemende uitzicht!

* Exclusief: ticket en transferkosten (wij kunnen een busje regelen dat ons rechtstreeks van het vliegveld naar La Miana brengt),  evt. reis- en annuleringsverzekering, overige drankjes.

Wil je graag een kamer voor jezelf in La Miana? Informeer naar beschikbaarheid en meerprijs.

Het ticket

We vliegen in principe gezamenlijk vanaf Schiphol.
Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn, zullen we je informeren over de gunstigste prijs, vliegtuigmaatschappij en luchthaven, zodat we uiteindelijk dezelfde vlucht hebben.
Het ticket boek je dus zelf – vind je dat ingewikkeld, dan helpen wij je graag! Uiteraard ben je vrij om een andere (eerdere) vlucht te nemen, of met de auto of trein te reizen.

Begeleiders

Elly Machtel is zangcoach voor solisten en vocalgroups. Sinds 2007 organiseert ze zangvakanties in de zon. Sinds 2014 zingt ze met het koor van het inloophuis “Huis aan het water” in Katwoude.

Wiek Luza is ruim 25 jaar zelfstandig trainer, coach en therapeut. Sinds 2009 is zij tevens coördinator en begeleider bij Pisa, inloophuis voor mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden in Hoorn NH en inmiddels ook “ervaringsdeskundige” in rouw. Tijdens deze dagen is zij ook “chef hartzaken” (met dank aan deelnemer GerdaV ?)

Ik heb een vraag

Bel Elly Machtel:  06 – 287 65 854   of   Wiek Luza: 06 – 136 92 005

Ja ik wil mee en nu?

Meld u aan via de website van Zingen in de zon: http://www.zingenindezon.nl/alive-and-singing/ Wij zullen met elke deelnemer tevoren even kort telefonisch kennis maken.

Zingende groet!

Elly en Wiek

Reactie van een deelnemer aan Alive and Singing 2018:

“Waardevol, warm, gezellig en heel veel ruimte voor jezelf.

Zó fijn dat ik na 20 jaar vrijwel niet zingen mezelf weer heb kunnen openstellen en de sterren van de hemel zong. En dat ik egoïstisch mocht zijn en alleen voor mezelf mocht/moest zorgen.

Het was helemaal OK om samen te zijn met mensen die ook te maken hebben met de gevolgen van kanker. Het had niet de boventoon en dat vond ik fijn. Het feit dat jullie van tevoren heel duidelijk waren in jullie communicatie ‘dat het geen therapiereis’ zou worden, heeft hier zeker aan bijgedragen.

Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen om deze reis te ondernemen, samen met mijn lieve zus en vriendin. Jullie hebben me allemaal in de gelegenheid gesteld om mezelf te kunnen zijn, mijn stem opnieuw te ontdekken, gehoord te worden en al mijn zorgen even opzij te zetten. Dank voor deze fantastische ervaring”.

Gerda V., behandeld voor borstkanker

Gerda V. en Elly