9 december – Online-herinneringsavond

“Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde”

Online-herinneringsavond vanuit Huis aan het Water voor iedereen die het afgelopen jaar een dierbare heeft verloren

Woensdag 9 december van 19.30 – 20.45 uur.

Jaarlijks organiseren wij een speciale avond voor onze bezoekers én medewerkers waarop wij bij elkaar komen om samen onze dierbare overledenen te herdenken.
Dit jaar kunnen we dat helaas niet live in Huis aan het Water doen, maar zeker ook in deze tijd lijkt het ons waardevol om een avond van saamhorigheid te creëren waarin we met elkaar stil staan en de overledenen herdenken.

Dat gaan we doen op woensdagavond 9 december. We organiseren dan vanuit Huis aan het Water een online-herinneringsbijeenkomst. U en uw naasten zijn van harte welkom deze avond online bij te wonen. Online is zeker niet hetzelfde als live met elkaar zijn, maar ervaring leert dat online-herinneringsbijeenkomsten (onverwacht) betekenisvol, troostend en verbindend kunnen zijn.

Wij zullen die avond een programma samenstellen met tekst en muziek. Voor elke overledene zullen we vanuit Huis aan het Water zijn of haar naam laten klinken, een bloem in een vaas doen en een kaars aansteken. Uiteraard bent u welkom om gelijktijdig ook thuis een kaars aan te steken. Met de kaarsen, de gedichten en de bloemen maken we een veelkleurig pallet als symbool van de kleurrijke mensen die wij deze avond gedenken.

Als u wilt, kunt u ons van tevoren een mooi gedicht of muziek sturen in nagedachtenis van de overledene. U kunt het gedicht deze avond of zelf voorlezen, of het door een van ons voor laten lezen.

Wilt u deze avond bijwonen dan kunt u ons dat laten weten door uiterlijk 3 december een mail te sturen naar de info@stichtinghuisaanhetwater.nl
Wij zullen u dan tijdig een link en uitleg toesturen waarmee u 9 december de avond live bij kunt wonen.

En ook als u deze avond, om welke reden dan ook niet online wilt/kunt bijwonen, willen wij u de gelegenheid geven hieraan bij te dragen. Ook dan kunt u ons uiterlijk 3 december muziek of een gedicht toesturen. Wij zullen er in ieder geval voor zorgen dat die avond ook de naam van uw dierbare klinkt.

Voor vragen en/of informatie kunt u contact opnemen met Karin Hoogeveen: karin.hoogeveen@stichtinghuisaanhet water.nl