Werk draagt bij aan de kwaliteit van uw leven

Als je geconfronteerd wordt met de diagnose kanker, is aan het werk blijven of weer aan het werk gaan een grote uitdaging. Er komt veel op je af zodra er sprake is van (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid. Werken kan een belangrijk onderdeel zijn van jouw herstel; het is een stabiliserende factor, een bron van zingeving en financiële zekerheid. Het helpt de focus te verleggen van ziek naar beter.

Werken met of na kanker roept ook vragen op: hoe regel ik de ondersteuning die ik nodig heb tijdens mijn re-integratie? Wat zijn mijn rechten en plichten? Wat kan ik verwachten van mijn werkgever? Hoe zit het met mijn inkomen?

“Werken is gezond en geeft ritme en kwaliteit aan mijn leven. Daarom vind ik mijn werk zo belangrijk. Het helpt mij om de draad van het leven vast te houden.”

Wat kan Huis aan het Water jou bieden?

Reintegratie informatie, advies en begeleiding

Huis aan het Water biedt al meer dan 3 jaar informatie, advies en begeleiding bij arbeidsverzuim en re-integratie. Persoonlijk en op maat. Onze gecertificeerde adviseurs en coaches richten zich volgens de richtlijnen van de Wet Verbetering Poortwachter op jouw verzuim vanaf de eerste dag (de ziekmelding) en begeleiden het re-integratietraject tot en met het herstel of tot en met de aanvraag WIA na 24 maanden. Zij geven jou informatie en advies over de wet- en regelgeving en inzicht in zowel jouw rechten en plichten als in de rechten en plichten van jouw werkgever. Zij ondersteunen jou bij het maken van een inventarisatie van uw situatie: waar sta je nu, wat is jouw doel, waar wil je naar toe? Vervolgens geven zij advies over werkhervatting volgens een plan dat bij jou past en houvast geeft aan jou en jouw werkgever. Daarnaast kunnen zij jou ondersteunen bij de voorbereiding op het gesprek met jouw werkgever, de bedrijfsarts en/of het UWV.

Wanneer de WIA in zicht komt, begeleiden en adviseren zij jou bij de WIA-aanvraag, bij de voorbereiding op het gesprek met een medewerker van het UWV en zij gaan mee naar het UWV als je dat wilt.

Bel voor informatie en advies ons algemene nummer 0299-742790 of kijk op https://www.stichtinghuisaanhetwater.nl/contact/

Kosten: Op aanvraag
Begeleiding: Manuela Hoogstraaten

Loopbaancoaching

loopbaanadviseur gaat met de u op zoek naar een functie die bij hem/haar past en die haalbaar is. Om hierachter te komen onderzoekt zij wat de interesses, kwaliteiten en drijfveren van de u zijn en waar uw passie ligt. Zodra deze in kaart zijn gebracht, ontwikkelt zij samen met u een actieplan waarbij uw eigenschappen het beste tot hun recht kunnen komen op de arbeidsmarkt. Hier kunnen verschillende methodes voor worden gebruikt en tijdens de gesprekken starten we een zoektocht. Soms blijkt u tevreden te zijn met uw huidige beroep maar zijn er een paar kleine aanpassingen noodzakelijk om de huidige functie weer naar volle tevredenheid in te gaan vullen. Soms komt u erachter het roer helemaal om te willen gooien en dan zoekt de loopbaanadviseur samen met u uit hoe en of dit haalbaar is en welke stappen ondernomen moeten worden en welke hulp hierbij nodig is.

Kosten: geen
Begeleiding: Loopbaancoach

Financieel adviesgesprek

Kanker kan maken dat uw inkomsten minder worden. Hoe kunt u daarmee omgaan? In de palliatieve fase kunnen vragen ontstaan zoals: Wat gebeurt er bij overlijden met mijn hypotheek, mijn lijfrentepolissen, mijn pensioen? Hoe laat ik mijn nabestaanden achter? Wat laat ik na aan wie? Kan ik nu al iets regelen of zal ik wachten tot later?

Marian Tol, vrijwilligster bij het Huis aan het Water, is financieel planner en kan u met deze vragen helpen. Van bank-, verzekering-, belasting, – hypotheek-, lijfrentepensioen-, werkgevers- en gemeentezaken tot het UWV. Samen met u komt zij tot de meest gunstige oplossing voor u, zowel fiscaal als juridisch gezien.

Kosten: geen
Begeleiding: Marian Tol en Maria Bank

Bel voor informatie en advies ons algemene nummer 0299-742790 of mailen naar info@stichtinghuisaanhetwater.nl

OPENINGSTIJDEN HUIS AAN HET WATER

Maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00 uur

Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Mede mogelijk gemaakt door: