“We wisten niet goed hoe we in onze situatie werk dingen ook allemaal goed moesten regelen. Dan is het heel fijn dat iemand met je meedenkt en je ondersteunt en je adviezen geeft. Dan heb je het gevoel dat het goed geregeld wordt want het is allemaal al erg genoeg dat je ongevraagd in een ingewikkelde situatie terecht komt”

Werk draagt bij aan de kwaliteit van uw leven

Weer gaan of blijven werken bij kanker kan en mag! Het is zelfs bewezen dat mensen die vrij snel op een passende manier weer aan het werk gaan een betere kwaliteit van leven hebben. Werk draagt bij aan het herstel; werk geeft afleiding en ritme. Het is vaak een bron van zingeving en financiële zekerheid. Het helpt de focus te verleggen van ziek naar beter.

Als u door ziekte nog niet kunt werken, is het goed te weten dat u ondanks uw ziekte verplichtingen heeft richting uw werkgever. Maar gelukkig heeft u ook rechten, en heeft uw werkgever ook rechten én plichten. Het is belangrijk om te weten hoe dat alles precies in elkaar zit.

Re-integratieadvies

Zowel u als uw werkgever kunnen bij onze re-integratie adviseur terecht voor informatie, advies en begeleiding bij arbeidsverzuim en re-integratie. Persoonlijk en op maat. Zij richt zich volgens de richtlijnen van de Wet Verbetering Poortwachter op uw verzuim vanaf de eerste dag (de ziekmelding) en zij begeleidt het re-integratietraject tot en met het herstel of tot en met de aanvraag WIA na 24 maanden. Zij heeft naast het contact met u eventueel ook contact met uw leidinggevende, de Arbodienst en/of het UWV. Zij geeft advies over de wet- en regelgeving en geeft zowel inzicht in uw rechten en plichten als in de rechten en plichten van uw werkgever. Op uw verzoek bereid zij samen met u het gesprek voor met uw leidinggevende, de bedrijfsarts en/of de verzekeringsarts van het UWV en indien gewenst gaat zij ook mee naar deze gesprekken.

Wanneer: Op Afspraak
Kosten: geen
Begeleiding: Manuela Hoogstraaten

Loopbaancoaching

loopbaanadviseur gaat met de u op zoek naar een functie die bij hem/haar past en die haalbaar is. Om hierachter te komen onderzoekt zij wat de interesses, kwaliteiten en drijfveren van de u zijn en waar uw passie ligt. Zodra deze in kaart zijn gebracht, ontwikkelt zij samen met u een actieplan waarbij uw eigenschappen het beste tot hun recht kunnen komen op de arbeidsmarkt. Hier kunnen verschillende methodes voor worden gebruikt en tijdens de gesprekken starten we een zoektocht. Soms blijkt u tevreden te zijn met uw huidige beroep maar zijn er een paar kleine aanpassingen noodzakelijk om de huidige functie weer naar volle tevredenheid in te gaan vullen. Soms komt u erachter het roer helemaal om te willen gooien en dan zoekt de loopbaanadviseur samen met u uit hoe en of dit haalbaar is en welke stappen ondernomen moeten worden en welke hulp hierbij nodig is.

Wanneer: Op Afspraak
Kosten: geen
Begeleiding: Loopbaancoach

Als u wilt deel nemen aan één van onze activiteiten of meer informatie wilt hebben, kunt u met ons bellen op  0299-742790 of mailen naar info@stichtinghuisaanhetwater.nl