Als je jong bent en te horen hebt gekregen dat je kanker hebt, staat je hele wereld op zijn kop. In eerste instantie ben je druk bezig met het volgen van je eigen programma van ziekenhuisbezoeken, behandelingen, sporten, fysiotherapie en psychologische ondersteuning. Op dat moment heb je meestal (nog) weinig behoefte aan contact met lotgenoten. Maar gaandeweg ontstaat die behoefte vaak wel. Omdat lotgenoten jou begrijpen, vaak aan een woord genoeg hebben en dezelfde dingen door maken als jij.

JONG EN JE HEBT KANKER

“Toen ik op mijn 18e te horen kreeg dat ik kanker
had viel ik in een zwart gat, waar kon ik naar toe
met mijn verhaal? Ik ben blij dat er verschillende
organisaties zijn waar ik terecht kan, zoals de
AYA en de SJK en de groep voor jongeren met
kanker in Huis aan het Water.”

Lotgenotengroep Jongeren met kanker (18-35 jaar)

De groep komt éénmaal in de drie weken bij elkaar om samen te praten, te koken en eten, zeilen of met de sloep  te varen enz. Of misschien willen jullie een keertje praten met iemand die veel weet van een bepaald onderwerp waar jullie meer over willen weten

Wil je weten of de groep iets voor jou is, kom gewoon een keertje kijken. We komen eens in de 5/6 weken bij elkaar op een dinsdag of woensdagvond en we spreken met elkaar een nieuwe datum af

Wanneer: Dinsdag van 17.30 uur – 21.00 uur
Kosten: geen
Begeleiding: Lia Paassen

“Stomme vragen bestaan niet, het allerergste is niets aan me te vragen en met een boog om me heen lopen.”

Jongerenweekend

Jaarlijks organiseert Huis aan het Water met de Stichting Jongeren en Kanker een jongerenweekend. Een weekend waarin rust, bezinning en contact (inclusief plezier en gezelligheid) centraal staan. Je hoeft even niks. Maar er kan en mag van alles. Je ontmoet lotgenoten en er is tijd voor verschillende activiteiten en ontspanning.

Wanneer: Normaliter 3e weekend in juni
Informatie en aanmelden via www.jongerenenkanker.nl

“Vorig jaar heb ik tijdens het relaxweekend de hele dag op
de steiger gezeten. Voetjes in het water, luisteren naar