Nadenken over een testament en dus over de eindigheid van het leven is niet gemakkelijk. Uit ervaring weten wij dat het een hoop rust geeft als iemand weet dat alles na het overlijden goed is geregeld. Met een testament bepaalt u zelf welk deel van uw nalatenschap u aan wie nalaat.

Heeft u er weleens bij stilgestaan dat u ook na uw overlijden van betekenis kan zijn voor anderen?

Steeds meer mensen leggen vast dat een deel van hun nalatenschap naar een goed doel gaat. Zij vinden het belangrijk dat er ook na hun overlijden doorgewerkt wordt aan het ideaal waar zij zo om geven. Een nalatenschap aan een goed doel is belastingvrij. Een goed doel met ANBI-status is vrijgesteld van erfbelasting. Zo komt uw nalatenschap voor 100% terecht bij het goede doel van uw keuze.

Huis aan het Water heeft deze ANBI status. Als u ons opneemt in uw testament dan helpt u ons mensen die getroffen zijn door kanker te blijven ondersteunen.

“Met een nalatenschap maakt u ook na uw leven een verschil
voor mensen die geconfronteerd worden met kanker.”

Nalaten aan Huis aan het Water: een persoonlijke beslissing

Een testament opstellen is een persoonlijke en geen eenvoudige beslissing en afhankelijk van uw persoonlijke wens en situatie. Wanneer u overweegt om Huis aan het Water op te nemen in uw testament, dan zijn er verschillende mogelijkheden. U kunt ons benoemen als erfgenaam of u een vast bedrag middels een legaat (een bepaling in uw testament).

Overweegt u om na te laten aan Huis aan het Water?

Wilt u hierover met ons van gedachten wisselen? Dan zijn wij u natuurlijk behulpzaam. Neemt hiervoor gerust contact met ons op 0299-742790.

Wilt u een en ander nog eens rustig nalezen?  Dan kunt u hier onze brochure downloaden. Wij kunnen u ook een fysiek exemplaar toe sturen, neemt u dan contact op met 0299-742790.

“ik wilde graag een zeilboot na laten aan Huis aan het Water.
voor mij was het een geruststellende gedachte dat mijn dochter
van 14 jaar in Huis aan Water zou gaan zeilen”

Uitvaartcollecte

Om Huis aan het Water te ondersteunen kunt u ook denk aan een uitvaartcollecte

Er wordt in dit geval vaak namens de familie vaak één bloemstuk besteld.
en aan de overige  nabestaanden wordt gevraagd geld te doneren aan Huis aan het Water in plaats van het geven van bloemen. Hiermee wordt vaak een blijk gegeven van waardering voor het Huis, met name als de overledene enige tijd in Huis aan het Water te gast is geweest.

Ons advies voor het organiseren van een uitvaartcollecte

• Informeer nabestaanden over de wens van de overledene Z
  • et de uitvaartcollecte op de rouwkaart (in plaats van bloemen)
  • Zorg voor een alternatief voor mensen die niet kunnen komen
  • Informeer het uitvaartcentrum via de uitvaartondernemer
  • Plaats de donatie Box bij het condoleanceregister
  • Vermeld de opbrengst van de collecte in de dankbetuiging.