Be Together

De jongerengroep is voor jongeren tussen de 12 en de 16 jaar die binnen hun omgeving te maken hebben met kanker.

Wat wordt er besproken?
Als in je omgeving te maken krijgt met kanker dan verandert er veel in jouw leven. Alles wat daarvoor vanzelfsprekend was kan best wel ingewikkeld worden. Soms is het moeilijk om je bed uit te komen en de dag te beginnen. Soms maak je je veel zorgen waar je de anderen niet mee wil belasten. Soms krijgt degene die ziek is meer aandacht en kan er van jou worden verwacht dat je meer in huis meehelpt. Het is niet altijd makkelijk om hiermee om te gaan. Je snapt dat de zieke er niets aan kan doen maar toch kan je negatieve gevoelens hebben, dat wil je misschien helemaal niet maar deze gevoelens zijn wel heel begrijpelijk. Hoe leef je jouw leven zonder het gevoel te hebben dat je tekort schiet naar je andere gezinsleden. Hoe ga je ermee om als je vrienden niet weten hoe ze met jou om moeten gaan? Het kan lastig zijn om een goed evenwicht te vinden. Het is dan fijn om leeftijdsgenoten te ontmoeten die hetzelfde meemaken, zij hebben vaak aan een half woord genoeg. Tijdens de bijeenkomsten kun je stoom afblazen, praten, tips krijgen, muziek luisteren, tafeltennissen, gamen, trampolinespringen, zeilen en een lekker hapje eten

• Begeleiding   Ineke van Rosmalen & Margreet Hoogvorst-Vlaanderen
  • Kosten           € 5 per keer