Meet and Talk 16 t/m 25 jaar

Meet and Talk is voor jongeren tussen de 16 en de 25 jaar die een gezinslid verloren hebben recent of wat langer geleden.

Wat wordt er besproken? Het is fijn om met leeftijdsgenoten, die hetzelfde hebben meegemaakt, te praten: vaak voelt dit als heel waardevol. Je kunt je gesteund, erkend en begrepen voelen. Leren leven met verlies is heel moeilijk, soms nog moeilijker dan je in eerste instantie denkt.
Wij horen vaak dat het `s morgens zo moeilijk is om de dag te beginnen, moeilijker om uit bed te komen dan dat je gewend was. Maar we horen ook dat sommigen onder jullie juist heel hard aan de slag gaan met leren en werken, soms zelfs zo dat je jezelf voorbij rent. Het is lastiger om een goed evenwicht te vinden in dingen. Wat we ook horen is dat het omgaan met vrienden, leerkrachten, en/of collega’s, die in een andere wereld lijken te leven ingewikkeld geworden is. Je kunt je alleen of jaloers voelen omdat het wereldje van anderen zo onbezorgd is of lijkt. Hoe ga je ermee om als je vrienden niet weten hoe ze met jou om moeten gaan? Hoe voelt het dat sommigen je in de steek laten? Hoe leef je jouw eigen leven zonder het gevoel te hebben dat je tekort schiet naar je andere gezinsleden? Kortom heel veel thema’s waar we over gaan praten. We gaan natuurlijk vooral praten over wat jullie willen bespreken en tussen door is er genoeg tijd voor ontspanning en een lekker hapje eten.

• Begeleiding: Maritza Kint en Ineke Oppenoorth
  • Kosten: €5 per keer
  • Wanneer: De bijeenkomsten zijn op maandagavond van 18.30-21.00 uur op                                        14 januari, 4 februari, 25 februari, 18 maart, 8 april, 29 april, 20 mei,                                 17 juni, 8 juli, 29 juli, 19 augustus, 9 september, 30 september, 21 oktober,                         11 november en  9 december

Wil je meer weten: Je kunt overdag bellen met Huis aan het Water om een afspraak te laten maken met Maritza of Ineke tel: 0299-742790, of je kunt mailen: info@stichtinghuisaanhetwater.nl, dan bellen Maritza of Ineke je terug. Ook kun je, en dat is veel makkelijker, rechtstreeks Maritza bellen, tel: 0652383922; of Ineke bellen, tel: 0622435865.

Reacties uitgeschakeld voor Meet and Talk 16 t/m 25 jaar