(Re) Creatieve en lotgenoten activiteiten

Het is niet voor iedereen even eenvoudig om emoties in woorden uit te drukken. Creatieve activiteiten kunnen je helpen om emoties en gevoelens toch vorm te geven in beeld en geluid. Dit kan u helpen om beter inzicht te krijgen en te leren omgaan met de nieuwe werkelijkheid

“Toen ik in die achtbaan zat, had ik nog geen behoefte aan contact met lotgenoten. Later wel”

Wanneer: Dinsdag van 10.00 – 12.00 uur
Kosten: €6,- per keer
Begeleiding: Elly Machtel

Zingen voor je leven

Zingen ontspant, geeft energie en maakt vrolijk. Zingen zorgt ook voor ontlading en laat de adem weer stromen. Het brengt harmonie en geeft emoties de ruimte. Daarnaast is het gewoon heerlijk om te doen. Het maakt niet uit of je goed bent of niet, elke stem en inbreng is mooi en goed genoeg. In alle vrijheid ontdek je je eigen stem. De koorleden hebben allemaal, direct of indirect, met kanker te maken. Door samen te zingen kan je even alles vergeten. We zingen diverse stijlen zoals Pop, Evergreens, Jazz, Soul, Nederlandstalig, Wereldmuziek .Onder leiding van zang coach Elly Machtel gaat alle aandacht anderhalf uur lang uit naar het zingen, het plezier in het zingen en de saamhorigheid. Vanaf 10.00 uur staat koffie en thee klaar. Van 10.30 uur tot 12.00 uur zingen we, na een korte opwarming, diverse nummers, waarna we de morgen afsluiten met een heerlijke kop soep. Ons koor is aangesloten bij het landelijk netwerk van 34 koren Zingen voor je leven dat is ondergebracht onder Stichting Kanker in Beeld. Jaarlijks wordt er een regionale koren dag georganiseerd, waarin er samen wordt gezongen met diverse koren uit de regio aangesloten bij het landelijk netwerk.

We zingen niet elke week, kijk voor de actuele data op onze maandkalender, die vind je onder het kopje agenda op deze website.

Creatief atelier

Heb je wel eens behoefte om iets met je handen te doen met verf, klei, stof maar kom je er in je eentje thuis niet aan toe? Dan is het Creatief Atelier iets voor jou!
Iedereen kan meedoen, je hebt geen voorkennis of ervaring nodig. We bieden iedere keer een nieuwe, eenvoudige techniek aan voor degene die het leuk vinden om iets nieuws te leren. Dat kan bijvoorbeeld zijn kleien, borduren, schilderen, sieraden maken of je eigen T-shirts met bladeren van het seizoen bedrukken , enz. Wij zorgen voor de materialen waar je mee kunt werken zoals bv verf, papier, klei,wol, (borduur)garen, enz. Wil je vrij werken dan is het ook goed. Als afsluiting eten we samen een kopje soep.

Wanneer: Tweewekelijks op vrijdag van 9.30-11.30 uur
Kosten: €7,50 per keer
Begeleiding: Afhankelijk van de activiteit

Wandelen

De combinatie van bewegen en buitenlucht kan een manier zijn om te ontspannen en geeft de mogelijkheid anderen te ontmoeten en te spreken. Per wandeling bekijken we, in overleg met de deelnemers, waar en hoelang we gaan wandelen.

Wanneer: Elke maandag van 10.00-12.30 uur
Kosten: €2.50 per keer
Begeleiding: Marten Horjus, Ineke Oppenoorth en Berber Pellicaan

Als u wilt deel nemen aan één van onze activiteiten of meer informatie wilt hebben, kunt u met ons bellen op  0299-742790 of mailen naar info@stichtinghuisaanhetwater.nl.