Margriet Eshuijs PopUpKoor

Het Margriet Eshuijs PopUpKoor bestaat uit koorleden uit haar PopUpKoor die zich speciaal voor dit benefietconcert hebben aangemeld om een mooi en inhoudelijk optreden te verzorgen op zondagmiddag 6 oktober in de Grote Kerk te Edam. De koorleden voelen zich dan ook zeer betrokken bij het doel van de middag en bij het Huis aan het Water.
Zij zingen een koor-arrangement gemaakt door Margriet van het lied ”Huis aan het Water” dat Maarten Peters 5 jaar geleden schreef voor de opening van het Huis in Katwoude.
De woorden in het refrein “Er staat een huis aan het water, een huis in de zon, een huis met een later, een huis met een horizon” spreken voor het Huis.

Het koor is 3 jaar geleden opgezet en het zingt pop liedjes met een kwaliteit. De liedjes die op het repertoire komen worden gearrangeerd door Margriet en zij maakt ook de begeleidingsbanden die passen bij de klankkleur van dit popkoor. Het koor zingt als het ware op maat gemaakt en kan ook uit een oneindig breed repertoire kiezen. Naast het bijzonder mooie lied “Huis aan het Water” zingt het koor “Fragile” van Sting, “What a Wonderfull World“ in een eigen easy jazzy verpakking, “Stand by me” in een verstilde versie en “Oh Happy day” voluit gezongen. Liedjes die een ieder kent maar die door de verrassende aanpak van Margriet Eshuijs een eigen geluid krijgen en daarmee weer strelend zijn om te horen.

Reacties uitgeschakeld voor Margriet Eshuijs PopUpKoor