Begeleiding gespreksgroep naasten

In Huis aan het Water komt één maal per twee weken een naastengroep bij elkaar voor mensen wiens partner of ouder kanker heeft. Het valt als partner of kind van een ouder niet mee te wennen aan de veranderde situatie die is ontstaan nadat de partner of ouder de diagnose kanker heeft gekregen. Vragen, angsten, onzekerheden, emoties en spanningen om wat er allemaal te regelen valt maar ook hoop en vertrouwen wisselen elkaar af. In de gespreksgroep is er ruimte om  deze verhalen en gevoelens te delen en  met elkaar te ontdekken waar men kracht uit haalt om de situatie het hoofd te bieden.

Huis aan het Water is op zoek naar een vrijwilliger die deze groep begeleidt, thema’s bespreekbaar maakt en fungeert als praatpaal/luisterend oor, die de veiligheid in de groep bewaakt . Het doel is in een cyclus van zes bijeenkomsten mensen genoeg handvatten mee te geven om vanuit eigen kracht en regie om te gaan met de veranderde situatie. Je begeleidt deze groep samen met een gastvrouw.

Beschikbaarheid 1 x per twee weken 2 uur (exclusief voorbereidingstijd). Tijden in overleg. Ben je geïnteresseerd? Lees vooral verder want dan is het Huis aan het Water op zoek naar jou!

Wat vragen wij

• Een opleiding als psycholoog, geestelijk verzorger, maatschappelijk werker of sociaal verpleegkundige
  • Goed contact kunnen leggen en vertrouwen winnen
  • Goed kunnen luisteren