Stand van zaken onderzoek ‘Werk na kanker’

In juni is het onderzoek ‘Werk na kanker’ gestart. De belangstelling is overweldigend. Meteen vulden veel werkenden, die 2 tot 10 jaar geleden te horen kregen dat ze kanker hadden, de vragenlijst in. Fantastisch om inmiddels een groep van 450 deelnemers te hebben.

Doel van het onderzoek

Ieder jaar krijgen circa 40.000 werkenden in Nederland te horen dat ze kanker hebben. Door het onderzoek ‘Werk na kanker’ wordt duidelijk wat er nodig is om na kanker te kunnen blijven werken en werkvermogen te behouden. Dat is niet alleen belangrijk voor de mensen die de diagnose kanker hebben gehad maar ook voor hun werkomgeving, voor hun leidinggevenden en voor iedereen die mensen met werk tijdens en na kanker ondersteunt.

Meer dan 500 deelnemers

Ruim 450 deelnemers is heel erg mooi in zo’n korte tijd, maar we zijn er nog niet. We hopen dat er meer dan 500 deelnemers mee doen aan het onderzoek. Want hoe meer deelnemers, hoe betrouwbaarder de resultaten. Dus alle hulp is zeer welkom. De vragenlijst kan nog ingevuld worden tot en met 31 december 2018.

Heb jij 2 tot 10 jaar geleden kanker de diagnose kanker gekregen en ben jij op dit moment aan het werk in loondienst, als oproep- of uitzendkracht en wil je meedoen aan het onderzoek, vul dan de vragenlijst Werk na kanker in. Of misschien weet je nog mensen die mee zouden kunnen doen, wil je hen dan attenderen op de webpagina over het onderzoek

Hartelijk dank. Mocht je vragen hebben over het onderzoek of over de vragenlijst, mail dan gerust naar werknakanker@hva.nl

Hoe straks verder?

De deelnemers krijgen na 9 en na 18 maanden per e-mail het verzoek om nogmaals een aantal vragen te beantwoorden. Je kunt op elk moment je deelname zonder opgave van reden stopzetten.

In januari 2019 laten wij u weten op hoeveel deelnemers we zijn uitgekomen. In het half jaar daarna worden de eerste resultaten geanalyseerd. Wij houden u op de hoogte.

Drs. Ingrid Boelhouwer
Hogeschool van Amsterdam

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.