Vrijwilligersvacature begeleider Kids aan het Water

Huis aan het Water zoekt een SPH, SPW 4/jongerenwerker

Op vrijwillige basis, een vacature met impact!

Wat ga je doen?
We zoeken een enthousiaste en jeugdwerker of kinder- & jeugdtherapeut die zich in wil zetten voor  kinderen/jongeren die te maken hebben met een ouder/verzorger met kanker. In navolging van ons Splashcafé, voor kinderen van 12 tot 16 jaar met een ouder/verzorger met kanker, willen wij ook een nieuwe lotgenotengroep opzetten voor jonge kinderen van 6 tot 12 jaar. Vind je het leuk om deze groep te begeleiden, jongeren ondersteunen bij het ontwikkelen van veerkracht om met de ziekte van hun ouder, broer of  zus om te gaan. Dan zouden wij blij zijn dat je wilt reageren.

Over Huis aan het Water

Bij het Huis aan het Water kan iedereen terecht die te maken heeft (of heeft gehad) met kanker. Patiënten, partners van patiënten, familie en vrienden.  Een plek om op adem te kunnen komen, steun te krijgen en het leven weer op te pakken, zo goed als het kan. Een plek waar een bijzondere samenhang tussen bezoekers, vrijwilligers en professionals is. Ons uitgangspunt hierbij is: Ook als je ziek bent dient het bestaan te gaan om de waardigheid en schoonheid van het leven.

Het is cruciaal een omgeving te creëren die je helpt niet overmand te worden door angst en onzekerheid. Waar het ervaren van een perspectief naar de toekomst aandacht krijgt, ook al is die toekomst beperkt of anders. Waar het kan gaan om vragen naar nieuwe zingeving en waarin gemotiveerd wordt om de eigen regie in handen te houden.

Werkzaamheden

• Lotgenotencontactgroep voor jongeren voorbereiden en  (bege)leiden
  • Indien gewenst contact met ouders leggen

Kennis en Vaardigheden